W publikacji omówiono zagadnienia dotyczące: radiofonii i telewizji publicznej, obowiązków dostawców usług medialnych, koncesjonowania nadawców, audiowizualnych usług na żądanie, Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Szczegółowej analizie poddano problematykę prawa mediów elektronicznych, która na skutek ostatnich zmian, w tym dokonanych w prawie europejskim, przeszła głęboką metamorfozę. Wiele przepisów komentowanej ustawy nie jest ze sobą spójnych, często nie odpowiadają one wymaganiom prawa europejskiego, w komentarzu w praktyczny sposób je wyjaśniono. W książce określono, jaka powinna być treść nadawanych programów i audycji, a także w jakich okolicznościach użytkownicy mogą występować ze skargami do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w sytuacji niezgodności między stanem wymagalnym a rzeczywistym.
Publikacja przeznaczona jest dla prawników, dziennikarzy, nadawców, agencji, specjalistów PR i reklamy, stowarzyszeń działających na rzecz ochrony praw uży